man apr 27 @19:00 - 10:00PM

lør jun 13
Reservert for Regatta

Vågsbygd seilforening, org.nr 995 519 097, Stiftet 1986

Lov for Vågsbygd seilforening, oppdatert 12.2.2020.

NIF

Idrettstinget er NIFs høyeste myndighet. På Idrettstinget 2019 ble det vedtatt en rekke endringer i NIFs regelverk som vil tre i kraft 1. januar 2020. For å sikre at alle idrettslag har en lov som til enhver tid er i samsvar med NIFs regelverk, vedtar NIF en egen lovnorm for idrettslag. Lovnormen inneholder et minimum av det alle idrettslag må ha i sin lov. Disse endringene er innarbeidet i Lov for Vågsbygd seilforening, gyldig fom 1. januar 2020

Brevet fra NIF her

Alle endringene i lovmal som ble vedtatt på Idrettstinget i 2019 sees her

Prosess i VSF november-desember 2019

Styret i VSF vedtok på ekstraordinært styremøte 4. desember vedtatt at endringene i lovmalen innarbeides i Lov for Vågsbygd seilforening. Medlemmer ble deretter informert om Idrettstingets endringer i lovmal og NIFs brev med om krav av endringer i alle idrettslags lover. Det ble invitert til kommentarer fra medlemmer med svarfrist 27. desember. Det kom en kommentar som styret behandlet og besvarte, med mulighet for å gi tilsvar før den nye loven trådte i kraft. Det kom ingen ytterligere kommentar på styrets tilsvar.

______________________________________________________________

Seilforeningen tidligere Lov - for perioden 11. mars 2015  til 1. januar 2020

Det ble under Årsmøtet 4. februar 2015 vedtatt at Seilforeningen skal erstatte vedtektene med en ny lov - basert på Norges Idrettsforbunds Lovnorm.

Det var mer enn 2/3 flertall for at noen tilføyninger og presiseringer skulle innarbeides i lovnormen. Se referat fra Årsmøtet for angivelse av disse. Endringene er nå godkjent av Idrettskretsen. Den nye loven gjelder fom. 11. mars 2015.

Utgått Lov, lov for perioden 11. mars 2015-1. januar 2020:  Lov for Vaagsbygd Seilforening - 2015.pdf