tir mai 28 @18:00 - 09:00PM

tir aug 13 @17:00 - 09:00PM

Melges

2018:  NM og Nordisk i Melges 24

8.-10. juni ble det avholdt Norges mesterskap og Nordisk mesterskap i Melges 24 - her i Kristiansand. CSF var arrangør i samarbeid med Melges Norge. Det ble samtidig avholdt en internasjonal regatta med 32 fot store katamaraner utenfor østre havn.

Hele 40 båter deltok i Melgesklassen, hvorav åtte med hjemmehavn i Kristiansand. Fra Christianssand seilforening; Nortec sailing team, Spika, Team Bitpro, Kaboom og Stompen med hhv. Andreas Sola Fisher, Bernt Ove Bessesen, Trond Bjorvand, Gisle Bø og Rolf Anders Stumpf Bernt Ove Bessesen som skippere, og fra Vågsbygd seilforening Fast Lady, 20%C og Brio med hhv. Geir Tufteland, Bjørn Stien, Jan Otto Jahnsen som skippere.

Kristoffer Spone, Christen Horn Johansen, Børre og Sigurd Hekk Paulsen, KNS, vant sammenlagt, og ble dermed både Norges mestre og Nordiske mestere 2018. Andreas Sola Fisher, CSF, og Nortec sailing team imponerte stort med 2. plass sammenlagt - foran Stian Ness Rørvik, Tønsberg seilforening, med mannskap på 3. plass.

Nivået i Melges-klassen er svært høyt. Spika og Kaboom fra CSF fikk et meget godt sluttresultat med hhv. 11. og 15. plass. Båtene fra VSF måtte nøye seg med kamper og resultater i nedre del av flåten. Link til arrrangementets hjemmesider her. Komplett resultatliste her  CSF fikk produsert flotte filmer fra regattaen, som nå er publisert på Youtube. Du finner dem her og her

Seilmagasinet har publisert en reportsje her

Melges NM 2018

Yngling