ons apr 03 @19:00 - 10:30PM

lør sep 07 @10:00 - 08:00PM
Bøddelen - Regatta

Fldeseilasen 2019

Flødeseilasen 2019 seiles lørdag 15. juni. Sett av datoen!

Nytt av året er at både start og målgang blir ved Bredalsholmen i Kristiansand. Det blir registrering og skippermøte lørdag morgen - og fest med premieutdeling på Bredalsholmen lørdag kveld.

Klasser

Regattadeltagerne deles som vanlig inn i klasser etter NOR- rating måltallet til den enkelte båt. Det er en egen klasse for tur/familie og en egen klasse for "shorthand".

Hvem kan delta?

Alle kan delta. Dette er en regatta både for drevne regatta seilere og for turseilere. Det kreves ingen regattaerfaring for å delta. I Nor Rating klassene, vil det forhåpentligvis bli hard konkurranse om de beste plasseringene. I tur/familie-klassen er det størst fokus på at alle får en flott dag på fjorden. Dette blir et sosialt arrangement med muligheter for å utveksle erfaringer.

Arrangør

Vågsbygd Seilforening er arrangør av Flødeseilasen 2019.

Løpene

Løpet vil gå i skjærgården rundt Kristiansand. Båtene i turklassen vil seile et kortere løp enn regatta klassene i NOR-rating-systemet.

Regler

Sjøveisreglene, regattaregler og seilingsbestemmelser. Turseiler og familier kan ta kontakt med arrangør for tips og råd før start.

Informasjon kommer senere.

Hilsen arrangementkomiteen

Nils Vidar Stray, Børge Mosgren, Ole Stian Øslebye

Flden1

Nødprosedyre

___________________________

2018

Den tradisjonsrike Flødeseilasen ble arrangert lørdag 2. juni. Som vanlig var det samling på Bredalsholmen 1. juni, med live musikk på brygga. Lørdag morgen stilte 32 båter start. Det ble en flott seilas, først i 2-5 m/s på fjorden i Kristiansand, gjennom leia ved Dvergsøya, Randøyene og Stokken - før flåten fikk mer vind i seilene - 6-7 m/s - langs kysten til Lillesand. Sol og varme hele dagen. Ved ankomst Lillesand var det minst 22 grader i vannet, og mange kastet seg i sjøen. Deretter  fulgte middag og  premieutdeling. Resultater fra regattaen her

Floden 2018

Jørgen Lykken, Håkon Birkenes, Ole Petter Johnsen (skipper) og Lars Korslund i 11 meteren 11Gris. Flødeforhold og høy stemning!

9. juni: Registering Mat og musikk på Bredalsholmen

10. Juni; Start fra  sundet mellom Bragdøya og Andøya, Kristiansand

Fredag 20. mai

Det var stinn brakke og høy stemning på Bredalsholmen kvelden før den tradisjonsrike Flødeilasen. Regattakomiteen hadde, i samarbeid med Andøya Vel, hyret inn New Orleans Jazz Cab, som spilte gladjazz/dixieland kvelden gjennom.  Det var 41 startende båter i årets Flødeseilas. Det ble en relativt fuktig og kald affære i år med en god del regn og tåke. 26 båter fullførte regattaen.

Resultater her.

Programmet: her