Seilsenteret på Bredalsholmen eies av Vågsbygd seilforening. Det leies ut helger fra fredag til søndag når ikke seilforeningen bruker anlegget. Det leies typisk til brylluper, konfirmasjoner, fødselsdager, bedriftsarrangementer og kurs.

1.  Om seilsenteret

Huset har to store oppholdsrom, ett i 1. etg. og ett i 2. etg. Det er høye bord og stoler til ca. 60 personer. Pene sittegrupper i teak til 40 personer, garderobe, toaletter, kjøkken med kjølerom, fryseskap og oppvaskmaskin. Dekketøy og bestikk til ca. 60 personer, sentralstøvsuger, ventilasjonsanlegg, lerret og prosjektor.

Utearealer på bryggene kan benyttes, men leietakere har ikke enerett på disse i leieperioden. Båter og joller må ikke stenges inne med biler eller annet utstyr. Foreningens medlemmer har også fri adgang til bryggearealer og til dusj/toalett.

2  Priser

Leie koster kr. 10 000 for en helg.

3  Kontaktinfo

Vågsbyd seilforening har et eget husstyre som er ansvarlig for driften av huset.  Ved bestilling av lokale benytt fanen "Forespørsel om utleie", eller mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., eller ta kontakt med bookingansvarlig Johnny på telefon 90761252.

4  Betaling

Leie skal innbetales før nøkkel blir utlevert og innen forfall på faktura.

5  Oppsigelse

Både utleier og leietaker kan si opp leieforholdet minimum 3 mnd. før leiedato. Dersom leietakeren sier opp leieforholdet senere enn 2 mnd. før leiedato, har utleier krav på et beløp på NOK 500,-. Dersom leieforholdet sies opp senere enn 1 mnd. før leiedato, har utleier krav på et beløp på NOK 1000,- Overnevnte regler gjelder også medlemmer.

6  Utlevering av nøkkel

Utlevering av nøkkel etter avtale med bookingansvarlig.

7  Praktiske opplysninger

• Sentralstøvsuger står i lager ved siden av kontoret.
  • Ventilasjonsanlegget starter ved å vri korttidsur til antall timer man ønsker å benytte lokalene. Korttidsuret er plassert på kjøkkenet ved siden av døra til berederrommet.
  • Det er to separate lysdempere til lokalene i første etasje. Bryterne er plassert ved glassdøren til entreen.
  • Leietaker har selv ansvar for medbrakte verdisaker. Det anbefales at verdisaker ikke oppbevares i garderobe når ytterdør er ulåst.
  • Leietaker må ta med seg all søppel fra klubbhuset

8  Leietakers plikter

Bruker skal behandle bygninger, møbler og inventar med ansvarlighet, og skal etter beste evne unngå skader eller ødeleggelser. Møbler skal være inne når bygningen ikke er under tilsyn. Inventar skal ikke stå ute om natten.

9  Skjenkebevilling

Bruker er selv ansvarlig for å innhente nødvendig skjenkebevilling ved skjenking av alkohol.

10  Branninstruks

Bruker må sette seg inn i Branninstruksen, og påse at denne overholdes

11  Tilrigging

Bruker er selv ansvarlig for tilrigging/rydding i forbindelse med arrangementer.

12  Vakthold

Under arrangementet må leietaker selv vurdere om vakthold er nødvendig for å unngå at uvedkommende får adgang til lokalene. Leietaker må selv ta ansvar for barn som oppholder seg i og utenfor VSF sine lokaler. Det er drukningsfare ved bryggeanlegget, og små barn må ha kontinuerlig tilsyn av voksne, eller bruke redningsvest. Ved utleie til personer under 18 år, må det være minst 2 foresatte tilstede eller annet etter avtale med utleier.

13  Støy

Bruker må ta hensyn til naboer (støy) jfr. Nabolovens bestemmelser.
Musikkanlegg skal IKKE brukes utendørs. Etter kl.24.00 er det kun tillatt med dempet bruk av musikk.

14  Opprydding

Lokalene skal forlates som angitt nedenfor:

• Lokalene skal være rengjort, gulvene støvsuget og vasket
  • Lokalene skal være ryddet med møblene satt der de stod. Se evt. møbleringsplan.
  • Kjølerom og fryseskap skal være lukket.
  • Alle vinduer og dører skal være lukket og låst.
  • Hovedstrømbryter ved ytterdør skal være slått av.
  • Døra til den ytterste garderoben skal være låst.
  • Dersom det er knust glassgjenstander under arrangementet, skal bruker støvsuge lokalet for å fjerne glasskår. Dersom det er knust glass utendørs, skal bruker forvisse seg om at alt glasskår er fjernet.
  • Søppel må tas med av leietaker.
  • Oppvaskmaskin slåes av, og tømmes for vann.
  • Varmepumpen skal i vinterhalvåret settes ned til 16 grader når bygningen forlates

15  Vederlag for mangelfull rydding

Ved dårlig rydding og vask, belastes foreningens kostnader ved dette leietaker. Minste erstatningsbeløp er kr. 2 500.

16  Skade

Leieraker er ansvarlig for skader utover normal slitasje som påføres bygning, møbler og inventar. Skader/brekkasje på dekketøy skal erstattes med NOK 50,- pr. stk. og med NOK 25,- pr. glass. Ved tap av nøkkel vil leietaker bli belastet med NOK 1500,-

17  Tilbakelevering av nøkkel

Nøkkel til lokalene skal tilbakeleveres senest dagen etter arrangementet dersom ikke annet er avtalt.

sist revidert 22.11.22